top of page

הגעה לבולגריה בימי קורונה- מדריך למשתמש

עודכן: 16 באוג׳ 2020

מיא, את באה לבולגריה בראשון?

זאב, זה בעוד שבוע, אתה רציני?? קורונה? שמיים סגורים, אתה מדבר ברצינות?

תקבעי לך בדיקת קורונה, קונים כרטיסים מחר.

וכך התחיל המסע שלנו לבולגריה....

אפילו לא סיפרתי לחברים,

אפילו לא נפרדתי מהמשפחה

הסכמתי להצעה של זאב, אבל לא באמת חשבתי שזה יקרה, עד הרגע שעליתי על המטוס הייתי בטוחה שהטיסה תתבטל, ברצינות.

אבל הנה- אני כאן, ברילה, בולגריה.

בולגריה היא מדינה מופלאה, ומאוד חביבה על ישראלים. האמת? שתמיד אהבתי אותה במיוחד, ומאוד שמחתי על ההצעה של זאב להגיע לכאן, מה גם שעונת הטרקים כאן בשיאה, ועונת הפטריות הייתה אמורה אוטוטו להגיע (בפועל היה לי מזל והיא התחילה מוקדם העונה! בקרוב כתבה בנושא, ברור...).

בנוסף על כל הטוב הזה, מדובר במדינה מאוד מאוד מרווחת ועם מעט מאוד תושבים, כך שלמעשה ממש לא מרגישים כאן את הקורונה- כל עוד נמצאים מחוץ למבנה אין כאן גם שום תקנה לעטיית מסכות ואפשר ממש לשכוח את הטירוף הזה שפוקד את העולם שלנו- תודה לאל שיש בולגריה!

אז איך עשינו את זה בכלל??

אתם בטח סקרנים אם קראתם עד הלום- אז הנה הן- הוראות מפורטות להגעה לבולגריה:


איך לצאת מהארץ לבולגריה בתקופת הקורונה. נכון ל9.8.20


דבר ראשון והכי חשוב- הכניסה לבולגריה

בתאריך 31.7 בולגריה פרסמה שתאפשר כניסה של תיירים לשטח המדינה שלה. ללא בידוד וללא מכשולים מיותרים. אבל, וזה אבל גדול… הם מבקשים לראות תוצאה שלילית של בדיקת קורונה שהתבצעה ב72 השעות האחרונות. אז איך עושים את זה?

שדה התעופה בסופיה זה אינו חלום!

בדיקת קורונה פרטית:

למה פרטית ולא דרך קופת חולים? משני טעמים: 1, כדי לקבל בדיקת קורונה חינמית מקופת החולים ועל חשבון המדינה אתם צריכים לשכנע את רופא המשפחה שלכם שמגיע לכם אחת - קרי, שיש לכם סימפטומים או שהייתם בחברת חולה מאומת. אם לא קרה אחד מן השניים אתם צריכים לשקר וזה כידוע לא מומלץ. 2, כאשר מבצעים בדיקת קורונה דרך המדינה אין התחייבות על מועד פרסום התוצאות, ועל כן אתם נכנסים לבעיה מול השלטונות הבולגרים, שמבקשים לראות תוצאות המגיעות די בזריזות לאחר הבדיקה.

מה זה בדיקת קורונה פרטית? בדיקה שמתבצעת שלא דרך קופת חולים ובמימון המדינה, אלא דרך ארגון פרטי.

בתחילת הקורונה היו לא מעט בתי חולים וארגונים רפואיים שעשו את הבדיקות האלה, והביקוש היה גבוה, אבל משום מה המדינה החליטה לבטל את ריבוי הבדיקות הללו ולתת רק לארגון אחד לבצע את הבדיקות לאזרחים המבקשים בדיקה פרטית. להלן הלינק לביצוע הבדיקה כיום. תוהים למה המדינה הגבילה את השוק הזה? תשובה אפשרית נמצאת כאן https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001338534. בכתבה הנ"ל גם מנבאים תרחישים מאוד אופטימיים לגבי בדיקות הקורונה כבר ממש בקרוב.


אז כמה טיפים למי שמחליט ללכת על הבדיקה הזו, חשוב שתדעו:

1, יש לתאם תור מראש! כדאי שהתור יהיה כמה שיותר לפני הטיסה כי אז תיאורטית זה מוזיל את מחיר הבדיקה (משלמים על פי תזמון פענוח). חשוב לציין- התאריך שיופיע על תוצאות הבדיקה הוא התאריך בו בוצעה הבדיקה, ללא שעת הבדיקה!

2, את הבדיקה ניתן לבצע רק בתל אביב או ירושלים, אז אם אתם גרים בצפון, כמוני, תתכוננו לשריין יום שלם לטובת הדבר

3, התור ארוך, האינפורמציה לקויה, ובגדול הכל ממש כאוטי! תתכוננו לתהליך די מורט עצבים. השאירו את הרגשות בצד, ותביאו אתכם תמונה יפה של בולגריה שתוכלו להתבונן בה ברגעים המתסכלים ולקבל קצת משמעות…

4, המחיר- לי אמרו בטלפון כאשר תיאמתי מועד לבדיקה שאוכל לשלם על תוצאות שיגיעו 48 שעות לאחר הבדיקה. ועל כן לשלם מחיר מוזל של 720 ש"ח. ביום ביצוע הבדיקה בישרו לי שלוח הזמנים עובד אחרת ואני צריכה לשלם על פענוח דחוף של 24 שעות ועל כן לשלם 954 שקלים. אז קחו בחשבון שיעלו לכם את המחיר בהפתעה, מדינת ישראל בימי קורונה… מה לעשות.

5, התוצאות- מגיעות ממש מהר. ומודפסות על דף. הנה, לדוגמא, איך נראה ה"דרכון קורונה" שלי.





הזמנת טיסה:

בגדול, זה לא מאוד שונה מהזמנת טיסה בימים כתיקונם. אלא שהמחירים זולים משמעותית מבדרך כלל, ומשום שאנחנו מדברים על ימי קורונה ויש הרבה שינויים שווה לשלם עוד קצת על כרטיס גמיש (המחירים עכשיו די נמוכים כי חברות התעופה רוצות לעודד אנשים לקנות כרטיסים).

שימו לב שבתקופה הזו יש המון ביטולי טיסות, אז תיאורטית- עד הרגע אחרון אי אפשר להיות לגמרי בטוחים שהטיסה אכן תתקיים. קחו את זה בחשבון….

אנחנו טסנו עם חברת וויז אייר, הטיסות ישירות, ממש זולות, ונכון לעכשיו קורות רק בימי ראשון. זה לואו קוסט, אז צריך לשלם עוד מחיר נכבד על מטען (עדיין בטוטאל יוצא מאוד זול). ספציפית בוויז אייר אפשר להוסיף עוד 12 יורו לכיוון לכרטיס ומקבלים אפשרויות ביטול ושינוי בלתי מוגבלות.


בידוד בחזרה לארץ:

החל מתאריך 16.8 אין צורך בחובת בידוד בחזרה מבולגריה לישראל


המעבר בשדות התעופה:

קל ופשוט! מעולם לא הייתה לי טיסה קלה מזו. אני אחת שטסה הרבה, והחלק השנוא עליי במיוחד הוא התורים בשדות התעופה. בתקופת קורונה הכל ממש ממש פשוט. אין תורים, אין עיכובים מיותרים ואין דיוטי פרי (איזה פרס!!), כנ"ל ביציאה בסופיה- חלק, מהיר וקל!

שדה"ת בן גוריון. מזהים?

קדימה חבר'ה, שאו ברכה, ובואו הצטרפו אלינו כאן לבי בלקן למרגלות הרילה. אנחנו כאן, המזג אויר פיצוץ, ואנחנו רק מחכים לקצת חברה ישראלית טובה.


בתקווה להתראות בקרוב!

מיא


382 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page