top of page

מספרים עלינו....

מיא מרגישה ביער כמו שאתם מרגישים בחדר השינה שלכם. במקום שלכם, שאתם יודעים בו איפה כל דבר מונח ויודעים שזה טבעי לכם, ובעיקר יודעים שאתם צריכים לשמור עליו. לצאת איתה ליער וגלות איתה את עולם הפטריות זה מסע מרתק שצריך להיות חלק מתוכנית חובה בבתי ספר. עד אז, תעשו לעצמכם טובה...
גל ינובסקי.jpg

עלינו בתקשורת

WhatsApp Image 2020-11-02 at 16.03.06 (1).jpeg

גל ינובסקי, לוטם, יזם בתחום גידול ירקות,

סיור ליקוט פטריות מיא גינזבורג

מיקי צ'סניק, לוטם, מנכ"ל פנדו ישראל,

השתתף בסיור לכל המשפחה

החוויה של להתאהב בפטריות, היא קודם כל חוויה של הטבע, כמה שעות קסומות ביערות, כשמיא מלמדת אותנו להסתכל למקומות שלא ראינו בהם כלום אף פעם...
בשילוב החברה שמגיעים לסיורים כאלו וההובלה הנעימה של מיא, נוצרת מין חבורה שכזו שמסתובבת בינות העצים ומביטה לרצפה כל הזמן... ותוך זמן קצר יש חיבור מספיק בשביל גם להינות מהתה והפיתות בחברותא...

גילוי נאות: אני לא מאוהב בפטריות (ובכל זאת נהנה ממיא כל פעם מחדש...)

יותם ומאי, הררית, מעצב גרפי ויועצת- חוקרת אסטרטגית,

השתתפו בסדנא למבוגרים ונוער

סיור הליקוט של מיא היה חוויה שלא נשכח!
הסיור התחיל בהרצאה מרתקת בה למדנו על הפטריות, לאחר מכן המשכנו לסיור מודרך ביער לוטם, בו מיא הסבירה לנו כיצד לחפש ולאתר פטריות, והראתה לנו כיצד ניתן להבדיל בין אלו שאכילות ואילו שלא. התרשמנו לטובה מהגישה של מיא לא לקטוף את כל הפטריות שמצאנו, אלא להשאיר לפעם הבאה.  בהמשך למדנו איך להשתמש בפטריות בבישול, טעמנו מאכלים, ייבשנו את הפטריות שקטפנו, ושיתפנו חוויות מהיער... היה מדהים! מיא סופר מקצוענית, מלאת ידע ושמחה לשתף.
ממליצים בחום לכל מי שאוהב לטייל בטבע, ועל הדרך ללמוד וגם להרוויח ארוחה טעימה ומיוחדת. תודה מיא!

בר שכטר, מגדים, יועץ לניהול מרכזי קניות

השתתף בסיור לכל המשפחה

מיא היקרה,סיור הליקוט איתך פקח את עיניי לעולם שלא הכרתי ואפילו לא ידעתי על קיומו. בזכות החוויה הייחודית הזאת למדתי להסתכל סביבי וגם מטה כדי להתבונן אל הטבע ולקבל את מה שיש לו לתת לכולנו. זאת ממש מתנה שכל אחד ואחת צריכים לתת לעצמם!

יניב אדרי, שכניה, מנחה קבוצות,

יצאנו ליער, אני, בני אמיר, וחבר ועוד משפחות מכל קצוות...

הסיור מתחיל בהליכה אל תוך היער, ואני, בחור סקרן (ובטח ביקורתי) חיפשתי בעיני...איך לא?? פטריות.

לאחר כמה צעדים עצרנו, כולם דרוכים. ואז פגשנו בפטריה ראשונה! התחושה...כאילו מצאנו זהב! ומיא, שמדברת בכזאת אהבה ליער ולפטריות, מסבירה וממשיכה לעוד פיטריות...ועוד...ועוד...

אחרי שאספנו עוד ומיא הסבירה בסבלנות אין קץ, ישבנו יחד לנשנש פיתות בטאבון, עם תבשיל פטריות ועם קפה ותה ובעיקר, שיחות טובות וכיף של חיבור!

הילדים חזרו מומחים קטנים והזכירו לי שמות של פטריות (שמה לעשות, עד הערב שכחתי...).

תודה מיא, נתראה שוב בעונה הבאה!

קובי לביא, הררית, ד"ר לביולוגיה- עוסק בחינוך מדעי

השתתף במסע ליקוט פטריות בבולגריה

השתתפתי במחזור השני של טיול הפטריות בבולגריה. טיילנו ביערות - כמו באגדות - מיא חשפה וגיליתה לנו את סודות היער, הפטריות השונות, הצבעוניות, בעלות הצורות, הגדלים והריחות השונים. היה ממש מדהים ללמוד לזהות פטריות אחרי שהראיתה לנו ולימדה אותנו איפה השובבות מסתתרות...אהבתי מאוד גם את ההרצאות שהועברו לנו על העולם המופלא של הפטריות וגם את השיחות של כולנו במטבח לאחר מכן.בתור ד"ר לביולוגיה, בוגר מכון ויצמן למדע, ובתור איש חינוך מדעי אני ממליץ בכול פה על טיולי הליקוט של מיא ועל סדנאות גידול פטריות שלה.אני מחכה לחורף בישראל שיביא עימו פטריות וסיורים עם מיא.

סיור ליקוט פטריות במנרה 29.1.19

מיקי צ'סניק, לוטם, מנכ"ל פנדו ישראל,

השתתף בסיור לכל המשפחה

גילוי נאות: אני לא מאוהב בפטריות (ובכל זאת נהנה ממיא כל פעם מחדש...)

חברים מספרים על סיורי ליקוט.png

גל ינובסקי, לוטם, יזם בתחום גידול ירקות,

IMG_20210105_113211 (1).jpg

מעיין צדקה, מוזיקאית, חיפה

השתתפה בקורס למבוגרים

החוויה של הקורס פתחה בפני עולם חדש ומרתק, ובזכותה של מיא הנפלאה נשאבתי מיד פנימה. הקורס שכלל מספר מפגשים אפשר לצלול לעומק ולרוחב ולהכיר פטריות שונות בהתאם לזמן הופעתן בעונה, מקומות שונים בארץ ושלבים שונים במחזורי החיים של הפטריות. מיא משתפת בנדיבות ידע רב ומקיף, טיפים, אורחים, מעלה שאלות אתיות סביבתיות אך עם זאת משאירה המון מקום לחיפוש וגילוי אישי של העולם המופלא הזה. הקורס הקנה לי ידע בסיסי מספק, סקרנות ומיומנויות שאפשרו לי להמשיך ולהתעמק בעולם הזה בעצמי לאחר הקורס, לצאת לשטח, להבין את הסביבה מזווית חדשה וגם למצוא פטריות חדשות. ממליצה בחום

איה ואביטל ברעם, תל אביב, גננת וניהול משאבים

השתתפו בסדנא למבוגרים

מיא יקרה, תודה רבה על סדנא מושקעת בתכנון, בידע ובאיכות. הסדנא הייתה מלווה באווירה רגועה ונעימה שמאפשרת יכולת ללמוד ולהפנים עם היכרות נפלאה עם אנשים במגוון גילאים ותחומים. נהננו מהזמן שניתן לנו ביער, מההסבר שאחרי ומהארוחת השף בנוף הגלילי המופלא.זכינו בחווית פטריות שלא חלמנו עליה.בטוח נחזור שוב השנה עם חברים והילדים כדי שילמדו מהטובה ביותר.

יוסי ירון, מנוף, מנחה קבוצות, איש שטח וחובב טבע מושבע

השתתף בסדנא למבוגרים

הגעתי לחלקת יער קסומה, עם ידע לא רע לגבי סוגים שונים של פטריות. גיליתי מדריכה נלהבת, שהדביקה אותי ברצון עז לצאת וללקט ומילאה אותי בידע רב שהפתיע אותי. מצאתי עצמי מסתובב ביער, מלקט פטריות שלא הכרתי עד לאותו היום...ומלקק אצבעות בהמשך...בבית. תודה מיא על הגישה המקצועית והנלהבת. תודה על חוויה רב חושית.

ממתין לסדנה נוספת למתקדמים!